Vårt innehåll är ditt

Creative Commons License

Återfallet vecka 2

Jag gick ut så lugnt och varsamt någon någonsin gått ut. Stora grepp, lite vikt. Det var för hårt. Första passets träningsvärk sitter i än. Det första passet som för övrigt var mitt bästa, därefter har det gått utför. Ingen krimpstyrka, ingen uthålighet, stel, dålig hud. Lite svagare varje pass. Jag har en vanföreställning att träning hade sporadiska inslag av "kul". Men det här är inte kul.

Tisdag
Transgression med 20-25 kg, 8 sek i 4 set. Sista setet öppnade sig lillfingrarna på det där lite ovanliga sättet som när man drar isär ett karborreband. Jag gav mig själv en medalj för symmetri och tejpade hårt.

Därefter pullups 6x5 med +25, patetisk moonbouldering med lillfingermumier och avslutning med abwheel och muscle ups i ringar, 3x5 med +10 kilo, men de sista seten var rätt tragiska. Jag räknar lätt fel på en och tre reps, det är ju rätt liten skillnad egentligen.

Torsdag vigdes åt lite nya styrkeövningar, men först det vanliga:
Transgression med 20kg - kändes tungt
Assiterade enarmschins, 5x6
Moonbouldering på juggar, 5 problem
Sedan dragonflags 3x5 och vad man med god vilja kan kalla utkast till planche push ups, 5x5. Om vi bara kan hitta mantlingsproblem med juggar kommer vi krossa allt motstånd. Tack vare min oerhörda träningsvärk lyckades jag inte ta i överhuvud taget under passet och det är jag glad för så här i efterhand. När jag kom hem gav jag mig själv en medalj för tapperhet.

Söndag var hopp och lek-dagen. Vi kramade stora bollar i bouldersvampens tak. Kopplingen till granitklättring är lite oklar för mig det var mycket roligt. Jag tror att jag fick med mig en 6B hem, nytt personbästa för i år. Kim kom inte upp, blev sur och sa att hon inte tänker coacha mig mer. Jag får baka bullar eller köpa några folköl till henne, jag kan ju inte hoppa av redan.

Veckan som helhet var ändå usel. Konstant svaghet och träningsvärk. Hoppas på förkylning eller liknande så jag får vila, man kan ju inte gärna motivera en vilovecka efter en veckas träning.

Dela:

0 kommentarer :